Träningen går framåt

Japp träningen går framåt både med Nino och min egen styrketräning! Den här veckan hann jag träna Nino två ggr och mej själv tre ggr. 

Nino var ju lite rolig i tisdags när jag gjorde i ordning honom. Borstade honom klar och var himla nöjd att han inte hade så mycket halm i svansen att borsta bort. Gick och hämtade sadeln och när jag kommer tillbaka har Nino rullat sig och ser värre ut än innan jag borstade honom första gången. Bara att börja borsta igen ;) 
Annars jobbade han på bra både tisdag och torsdag. Nu börjar vi komma tillbaka igen. Har varit segt den här hösten och vintern med sträckning i hagen, öm rygg pga sadel m.m så han har ju vilat en del och så där. Den här veckan har jag verkligen känt att han är sitt vanliga jag igen. Pigg och alert, sidvärtsrörelserna gick bättre och galoppen gick bättre. Han vill ju gärna gå innanför spåret med rumpan i galoppen och under den här perioden har det varit svårt att påverka men nu funkade även det :) 

Jag kämpar vidare på gymmet och blir starkare och kan köra tyngre vikter :)

(null)

Kommentera här: