Testar sadlar

I fredags testade jag och Nino Erikas sadel och ikväll testade vi en av Annes sadlar. På fredag ska vi testa Annes andra sadel. Nino har troligen musklat på sig på ryggen så dressyrsadeln blir lite trång. 
Jättesvårt att känna i ridningen om sadeln ligger bra tycker jag. Svårt att se om den ligger bra också. Jag ser ju om en sadel ligger helt åt helvete men jag ser ju inte om en sadel ligger 70% bra eller 100% bra. 
Visst finns det ju klassiska saker man ska kolla på men jag ser ju inte på samma sätt som en person som är utbildad i det här. 

Som sagt så har vi testat lite sadlar och Nino har inte försökt slänga av mej så dom har nog inte varit så himla fel i alla fall. Vi rider ju väldigt lugnt nu efter Ninos vila. Mest skritt och lite trav har det blivit. Märks att han har lite överskottsenergi för han tittar och hoppar till för småsaker som han egentligen inte alls är rädd för ;) 

(null)

Kommentera här: