Travbommar igår Sofia-träning idag

Igår tog jag och Nino ett lätt joggpass med några travbommar för att liva upp det lite. Han och Stefan har galopptränat i helgen så han var lite trött. Vi tränade bara 25 min inklusive uppvärmning och nedvarvning. Bara mjuka upp lite inför dagens dressyrträning. 

Han klarade bommarna bra och blir bättre och bättre på att hålla reda på benen. 


Dagens Sofia-träning gick riktigt bra. Han var lugn från start vilket alltid underlättar. Vi pratade lite om nån eventuell programridning i framtiden och vad vi behöver träna mer på innan dess. Halt och hälsning från trav är svårt för oss då vi har rätt lång bromssträcka så det tränade vi en del på ikväll. Galoppen gick också bra ikväll. Vi fick träna på rakriktningen på långsidorna och att kunna lägga volter precis när jag vill på långsidorna. Om jag hinner kanske jag kan rita upp nån av övningarna och visa er i morgon eller under veckan. Jag kör nog dom övningarna med Millan i morgon också. Beror på hur många som är i ridhuset. 

Ja som sagt, Nino skötte sig väldigt bra ikväll. Supernöjd! På onsdag tror jag vi fortsätter träna på dagens övningar fast ändå ett lite lättare pass. 

Bild från igår med Nino och travbommarna :) 

Kommentera här: