Texten till förra inlägget

Alltså jag börjar bli jävligt trött på den här bloggappen... Kikade igenom min blogg för att se hur allt såg ut och upptäcker att texten i förra inlägget har försvunnit av nån konstig anledning. Men här under har ni alltså texten till förra inlägget :P 

Igår dressyrade jag och Millan på åkern. Det var hårt och knöligt på ridbanan så vi ville inte vara där. Jag hade tänkt köra en mix av dressyr och uteritt så som vi brukar göra men jag hade glömt mobilen hemma så vi höll oss nära stallet. Annars kan man ju nästan räkna med att det händer nåt bara för att man inte har mobilen med sig. 

Millan kändes fin och vi tränade mycket på att öka och minska volten genom att flytta för skänkeln. Öppnorna gick bra i höger varv men i vänster varv tappade både jag och Millan våra högersidor. Millan tappade bogen och jag vek mej i sidan. Jobbigt när både hästen och människan har svårt för samma sida :P
Galoppen kändes bra i alla fall. Ingen korsgalopp eller avbrott så nu börjar hon nog komma igång ordentligt i kroppen igen. Härligt! 

Millan ska flytta till ett annat stall snart där det finns ridhus så då kan vi träna mer seriöst med dressyren och lite bommar. Kanske hoppa lite också. Det kommer nog bli jättebra :) 

Kommentera här: