Aachenrem fick tummen ner

Ikväll har jag och Nino tränat dressyr i ridhuset igen. Denna gång testade vi aachenrem men det tyckte inte Nino var nån höjdare. Han grejar ju mycket med bettet i munnen så jag fick tips att använda aachenrem så kanske han skulle bli lugnare i munnen men det hade motsatt effekt. Det blev ännu värre! När han inte kunde greja runt med bettet som han ville så blev han helt låst i skallen och kunde bara tänka på det och ville greja ännu mer hela tiden. Annars kan han ju vara lugn med bettet en stund emellan åt.  
Aja nu har vi testat det en gång och det räckte. Känner inte att jag någonsin behöver testa det på honom igen faktiskt. Ska han ha bett ska han ha Engelsk nosgrimma men i morgon kör vi på hack om jag hinner rida då. 
Det är ju bra att man märker tydligt vad han gillar och inte gillar när det gäller olika bett i alla fall. 

I helgen ska jag upp till byn och hälsa på familjen och ta en tur med hästarna. På söndagen är det luciashow på Edsbyns Ridklubb som jag ska kolla på :) 
Micke stannar hemma och tar hand om grisarna när jag åker bort :) 

(null)

Kommentera här: