Biten och Nino

Vad härligt det var att vakna upp både lördag och söndag av solens strålar!
Man blir på så mycket bättre humör då. Speciellt nu när det har regnat flera dagar i rad.

I fredags blev det en helkväll i stallet. Jag red dressyr på både Biten och Nino i ridhuset. Hade hoppats på att nån mer skulle vara i ridhuset så Nino fick lite miljöträning men alla var nog hemma och kollade på Idol, käkade tacos och hade fredagsmys ;)
Han kändes i alla fall fin. Inte riktigt som Sofia-träningen men ändå bra. Galoppen blev lite spänd och springig men öppnorna och skänkelvikningarna gick bra :)

Sen var det Bitens tur. Nu har vi ju ridit på böjt spår i ridhuset några gånger i skritt och trav så det var dags för lite galopp. Tog bara ca 3 varv åt vardera hållet på en stor volt. Han var så jäkla pigg! Sprätte på som bara den hehe. Han blev lite busig också så ryggen blev som ett u och han blev lite gunghäst :P
Härligt att han tyckte det var så kul!

Eftersom jag inte hade bråttom hem passade jag på att borsta och gosa med hästarna extra länge. Biten var så himla pussig hihi. Nino är inte så värst gosig av sig men Biten gillar det verkligen.
Jag kliade honom och han kliade tillbaka på mej. Sen ska han ju upp i ansiktet på en med mulen och om man pussar honom på mulen så pussar han liksom tillbaka.
Ja ni hör ju, hur söt som helst. Hjärtat smälter <3

Igår blev det uteritt. Vi tog en runda som jag inte ridit tidigare men som Stefan ridit. Det blåste en del så både Nino och Biten var värsta mespropparna hehe. Det var en bra runda i alla fall.

Idag har vi mest röjt upp här hemma. Städat en del och så. Jag var ut på en promenad på ca 8 km också. Måste ju passa på när solen skiner men jag var lite sent ute så det började bli mörkt innan jag kom hem igen.
Skönt att komma ut lite :)

Vad har ni gjort i helgen? Hoppas den varit bra!

Nino i fredags.

Biten i fredags.

1 Anita:

skriven

Söta :D

Svar: Eller hur :)
MalinKalin

Kommentera här: