Besviken

Alltså träningen gick verkligen inte bra. Jag är jättebesviken... Stackars Nino var helt sjöblöt av svett och det var inte för att han hade jobbat hårt. Han var så tokstressad för att det var andra hästar i ridhuset så han kunde inte koncentrera sig på mej, bara på allt runt om. Så här stressad har han aldrig varit förr när vi tränat. Inget fel på tränaren, hon försökte hjälpa oss så gott hon kunde men det är ju lite svårt när hästen är superstressad.

Vi måste träna mer på att vara i ridhuset samtidigt som andra hästar helt enkelt. Jag och Erika ska boka träningsdejter och träna hästarna tillsammans framöver.

Efter katastrofträningen var jag verkligen inte sugen på att träna Biten också. Ville nästan åka hem och tröstäta chips istället men det gjorde jag inte.
Biten var jättefin så jag kände mej lite gladare igen efter det. Ingen rodeo den här gången ;)
Han var lite stel i sidorna så klart. Det är ju bara andra gången vi tränar på ridbanan efter operationen så det är inte så konstigt. Men vet ni vad?!
Biten var inte rädd för nånting idag! Inte ens "det farliga hörnet"! Jätteduktig var han :)

Nyrullad supersvettig häst. Kan sätta pengar på att han hade hovsvett också ;)

Duktiga Biten idag :)

1 Mamman :

skriven

Bra plan :)

Svar: Det tror jag med :)
MalinKalin

2 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Gud så söt han är Biten!

Svar: Ja det är han verkligen <3
MalinKalin

Kommentera här: