Lite dressyr med Millan

Alltså den här ny jävla bloggappen kan dra åt helvete. Jag hade skrivit ett långt inlägg igårkväll om ridpasset m.m med Millan och när jag skulle lägga in bilden så hakade allt upp sig. Väntade på att bilden skulle läggas upp i 20 min sen somnade jag...
Nu när jag vaknade i morse hade allt fortfarande hakat upp sig och gick inte ens att spara!
Så här kommer en kortare version från igår.

Först tänkte jag hoppa ett litet sockerbitshinder men Millan var väldigt tittig när vi kom ner till ridbanan så vi skippade det. Efter ett tag kikade ett rådjur fram i det höga gräset. Millan hade nog bara hört att det prasslade i gräset innan för efter att hon sett rådjuret kunde vi jobba vidare i lugn och ro fast rådjuret var kvar.

Vi jobbade mycket i galopp. Både i lätt sits och nedsuttet. Hon kändes rätt så glad tyckte jag. Massa klapp och beröm fick hon.
Millan har varit lite deppig för hon har blivit lite utstött ur flocken på sommarbetet men det ska roddas om lite bland hästarna så snart blir det nog bättre.

Efter dressyren tänkte jag att vi skulle rida ut men det ville inte Millan. Hon ville hem!
Misstänkte att hon var kissnödig så vi gick hem efter en liiiten skrittrunda och mycket riktigt kissade hon så fort hon kom in i boxen.

1 Anne:

skriven

Vilken liten primadonna som inte kan kissa på ridbanan. Hur ska det gå på tävlingen på lördag, groomplatsen är på grusplan!!!

Svar: Hihi ja lilla primadonnan ;)
MalinKalin

2 Karoline:

skriven

Lilla skruttan då :)

Ja det där med uppdatering suger, WP-appen gjordes precis om också... suck!

Svar: Ja ska dom göra om får dom ju göra apparna bättre inte sämre... Grrr...
MalinKalin

Kommentera här: