Täckkjol

Rid-täckkjolarna har ju blivit väldigt populära. Den på bilden är från uhip men även många andra märken har numera täckkjolar.
Jag är lite sugen på att skaffa en sån. Tänkte speciellt på när man gör i ordning Nino före och efter ett ridpass. Kanske även när man rider. Han står ju i en utebox kan man säga. Eller det är mer som ett stooort vindskydd med boxar i plus lösdrift. I alla fall så är det ju kallt när man gör i ordning hästen där på vintern och jag orkar inte greja med täckbyxor för att sedan ta av mej dom när jag ska rida i ridhuset och sen på med dom igen när man är klar. Då verkar det smidigare med en täckkjol.
Har nån av er en rid-täckkjol?
Gillar ni dom?

En fundering jag har är ifall det lätt blir repor på sadeln av dragkedjorna på kjolen. Finns ju varianter med kardborreknäppning också. Det kanske är bättre om man tänker på eventuella repor på sadeln.
Vad tror ni?

1 Katarina:

skriven

Jag älskar min och använder den flitigt. Skulle dock gärna uppdatera till Hööks nya, den har bara en kort dragkedja (slipper eventuellt skav på sadeln eller att man råkar sätta sig på dragkedjan) och resten är i omlott så att den sitter på plats och täcker mer av benen. Jag har en äldre modell och inget skav på min sadel, men hade ändå valt den nya från Hööks om jag skulle köpa en till :)

Svar: Tack så mycket för att du tog dej tid att svara. Jag har också kikat lite på den från Hööks. Kanske får bli en sån :)
MalinKalin

Kommentera här: