Clear Round i Kristinehamn

Tänk vilka duktiga pållar Anne har som blev godkända båda två :)
Det känns förresten mycket bättre i fotleden nu ikväll. I morse hade jag svårt att gå i trappor normalt men jag har gått så lite som möjligt under dagen så ikväll kunde jag gå i trappor normalt :) 
Tror det är en ca 9-10 år gammal ridskada som blivit överansträngd och gör sig påmind.
 
Vi red en clear round på 5 mil i Kristinehamn i lördags.
Det blev tidig morgon och sen kväll. Jag var så trött så det gick bra att sova i bilen. I alla fall när det var mörkt ute ;)
Lastningn går numera helt underbart bra med Diana och båda hästarna stog lungt i transporten och åt hö hela vägen.
Framme på tävlingsplatsen blev det andra bullar. Hästarna var ju taggade på tävling så klart och Diana är lite mer dramatisk än Millan så hon trippade runt med svansen i vädret och slängde med huvudet. 
Starten gick och vi red i väg i trav. Diana var lite upprörd över att inte få tokgaloppera direkt och typ skällde ut mej genom att gå på tvären och slänga med huvudet. "Man ska ju springa fort på tävling fattar du väl!"
Hade hon kunnat prata hade hon nog idiotförklarat mej haha. 
Hon skötte sig i alla fall hundra gånger bättre än förra året när jag tävlade med henne. Då bockade hon hej vilt hela första milen för att hon inte fick springa så fort som hon ville. Nu blev det inte ett enda bocksprång! Duktig där!
 
Hon skötte sig jättebra hela ritten och vi red jämsides med Anne och Millan för det mesta och till och med först korta sträckor. Det är stora framsteg för Diana. Jag tycker hon var modig som gick först på ställen hon inte kände till för det gör hon inte annars. 
Hon gör framsteg hela tiden och som jag skrivit tidigare så har många pusselbitar fallit på plats senaste tiden.
Vi kämpar på tillsammans och litar på varandra mer och mer :)
 
 
 
 
 
1 Mamman:

skriven

Vilka framsteg ni har gjort sedan förra tävlingen:) Härligt härligt!

Svar: Ja verkligen kul :)
MalinKalin

2 Anne:

skriven

Ni är grymma båda två! Skönt att fotleden är bättre.
Filmsnutten, något suddig, finns nu på min blogg.

Kan du maila huvudbilden på Dian?. Skulle vilja lägga upp den på Shagya sidan på fb om det är ok för dig.

Svar: Ok då måste jag kolla på filmen hihi. Jag mailar bilden ikväll :)
MalinKalin

3 Lisa Brännström - Dressage By Lisa:

skriven

Kul att det gick så bra! :)

Svar: Ja det var det verkligen :)
MalinKalin

Kommentera här: