Provat sadlar

Igår provade vi två sadlar igen på Nino. Jag provred den som vi tyckte låg bäst men hans nuvarande sadel känns ändå bättre att rida i så han får ha den ett tag till. 
Senaste två gångerna jag har tränat Nino har han känts lite knackig och stel men nu var han mjuk och fin som vanligt igen :) 
Vi körde lite travbommar, skänkelvikningar och öppnor som vanligt ungefär och det gick bra :) 

(null)

1 Amanda :

skriven

Hej!
Jag hade två marsvin som jag lämnade till gosarnas marsvin för ca 6-7 år sedan, Ixten och Lukas! Lukas blev tyvärr sjuk och fick somna in men Ixten mådde bra och fick komma till en ny matte, som uppenbarligen är du! Satt och googlade lite nu och hittade Ixten här på din blogg, så roligt att få se att han fick komma till en så bra ny matte. Jag antar att han inte lever idag men är säker på att han fick mycket kärlek från dig!
Mvh Amanda Lönn

Svar: Hej! Men vad roligt att du hittade hit. Ja Ixten fick massor av kärlek <3 Tror han var nöjd med sin tid hos mej. Han och Izor kom bra överens. Rolig liten prick det där. När han tyckte att han hade gosat färdigt tog han tag med tänderna i handduken/mina kläder och röck. Bestämd herre hehe. Gosarnasmarsvin är ju ett himla bra ställe tycker jag. När Ixten dog så köpte jag ju som sagt Izors nya kompis Blixten där också. Mvh Malin
MalinKalin

2 Amanda:

skriven

7 år sedan måste det varit! Såg att han somnade in 2013. Och vad komiskt att nya vännen heter Blixten! Jag tog namnet Ixten från Blixten då han som liten var snabb som en blixt och knappt gick att plocka upp ut buren haha.

Kommentera här: