Krut under hovarna

Det har varit så himla skönt att få sova ut i min egen säng nu efter några nätter på hotell i Falun. Måste passa på att njuta nu för det kommer bli många hotellnätter framöver i jobbet. Funderar faktiskt på om jag ska börja släpa med min egen kudde till hotellen för deras kuddar är oftast för fluffiga så man rullar av dom ;) 
När jag var i Falun passade jag på att åka till min gamla gymnasieskola och kolla läget. Har inte varit dit efter studenten men tyvärr hade dom nog slutat för dagen på lackavdelningen eller så kanske dom är ledig fortfarande. Det var väldigt mörkt där i alla fall. 

Som ni förstår har det ju inte blivit nån hästträning för min del den här veckan för än igår. Såna här gånger är det skönt att vara medryttare och inte ha allt ansvar. Nino var hur pigg som helst och låtsades vara rädd för ALLT. När det kom in ett till ekipage i ridhuset höll han på att dö haha. Sen när den hästen hostade till trodde jag nästan att jag skulle flyga upp i ridhustaket. Nino drog till med några bocksprång så jag hängde lite löst där ett tag. Tror faktiskt inte han har bockat nån gång tidigare när jag har ridit. 
Det blev väl inte så mycket vettig ridning men han fick ju rasta av sig lite i alla fall. Körde lite travbommar och gjorde många övergångar däremellan för att försöka lugna ner honom. 

(null)

Kommentera här: