Så jäkla bra!

I dag var det verkligen haleluja moment! Diana var så jäkla duktig i dag :D 
Det började med att hon var jättemysig när jag gjorde i ordning henne. Hon nosade mej i ansiktet och gnuggade mulen mot min panna. Så gullig att man nästan blir knäsvag <3

Sen red vi i väg. Jag och Diana först, sen Stefan och Nino. 
Det var inga problem alls att få henne att gå iväg från gårdsplanen. Jätteduktig var hon!
Sen skrittade vi en bit bort och då blev det tvärnit men det var inte så konstigt för där kom två stora vildsvin och sprang bredvid oss i skogen. 
Faktiskt så är jag glad att hon stannade och frös fast i marken i stället för att sticka iväg. 

Efter den händelsen fick jag övertala Diana ett tag för att få henne att gå igen men så hade det nog blivit oavsett vilken häst som var i den situationen. 
Jag tycker hon var jätteduktig som gick fram igen för hon hade lika gärna kunnat tvärvägra. 

Vi red vidare i skritt och trav. Inte en enda tvärnit i traven!
Visst kollade hon på grejer i diket men hon travade förbi. 
Så fort jag kände att hon kollade lite extra på nåt så ställde jag henne bort från det läskiga och höll om lite extra med skänkeln på motsatt sida. 
Några gånger saktade hon ner och stog emot lite när hon såg nåt läskigt men det var bara att hålla om lite stadigare med benen och vara noga med blicken framåt och se vägen så travade hon förbi. 

Jag hade världens leende på läpparna hela vägen :D
Det här har vi nog aldrig lyckats med förr. Vi gick verkligen först i ledet HELA vägen i dag! Till och med förbi viltfoderautomaten. 
Duktiga Diana! 

Jag påminnde mej själv hela tiden att sträcka på mej, se framåt, hålla om med skänkarna och ha ett jämnt lätt stöd i tyglarna. 
I dag var vi duktiga båda två. I dag litade vi på varandra :) 

Hade lätt kunnat köpa henne fast än hon var dyr i dag ;) 




1 Elsa :

skriven

Söt häst :3 Kul att höra att det går bra!

Svar: Visst är hon :) Man får passa på att njuta när det går bra!
MalinKalin

Kommentera här: