Köldchock!

På torsdagkväll tog jag och Linda en tur med hästarna och det blev ju en riktig köldchock för mej haha. Fasen vad kallt det blev!
Här hos oss har det ju bara varit frost 2-3 ggr och knappt minusgrader. Just den här årstiden märks det rätt stor skillnad när man åker 30 mil norrut upp till Edsbyn. 
Så det blev lite kallt med en uteritt på lite mer än en timme i -3 grader i vanliga ridbyxor, ridstövlar och tunna ridhandskar. När vi fixat allt klart i stallet gjorde vi varm choklad för att få upp värmen igen :) 
Hästarna skötte sig fantastiskt bra och tyckte det var jättekul att komma ut en sväng tillsammans. Min superbraiga pannlampa har blivit glapp i kontakten så rätt som det var blev det kolsvart men hästarna var lugna trots min discolampa ;) 
Nästa gång ska jag ha mina fodrade vinterridbyxor, fodrade ridskor och tjockare handskar. 

(null)
(null)

Kommentera här: