Lite nytt

I torsdags var jag upp till Kilafors och jobbade och på hemvägen svängde jag in till Valbo för att köpa nåt ätbart och så gick jag in på Hööks en sväng. Skulle kolla om dom hade tygelreflexer där men icke. Så jag köpte benreflexer, hackamore och ett schabrak. Ja ni läste rätt. Syrran tycker jag är sjuk i huvudet som köper schabrak "hela tiden". Grejen är att när Hööks släppte höst/vinterkollektionen så hade jag bestämt mej för att inte köpa nåt eftersom jag redan har så många schabrak även om jag gillade just det här. Sen har jag fått dille på det där schabraket och kollat på Hööks i Uppsala och Infra City men det fanns inget kvar i dressyrmodell, även slut på webben. Så när det fanns ETT kvar i Valbo var jag tvungen att köpa det hehe ;)
Jag hade ju faktiskt inget grönt innan! Får ta bild på det sen. 

(null)
Jag köpte ett hack med ringar istället för skänklar. Nino och Thello blir lite irriterade när skänklarna på vanligt hack hänger ner vid munnen när man inte tar i tygeln. Nino försöker tugga på tyglarna då och lyckas även med det ibland hehe. Blir kul att se om det har mildare effekt eller ungefär lika jämfört med vanligt hack. 
Hackamore från Hööks
1 Lisa:

skriven

Men haha, kan man ens ha för många schabrak..? Nä! Det tror jag icke.. ;)
Det där hacket har jag hört mycket gott om! Inte lika skarpt som ett mekaniskt hack med långa skänklar som kan irritera och så är det ju faktiskt väldigt fint. :D

Svar: Nä jag tycker inte heller man kan ha för många schabrak ;) Det låter bra, ska bli kul att testa nya hacket :)
MalinKalin

Kommentera här: