Trött i galoppmusklerna

Nino och Stefan galopptränade ca 2 mil i förrgår tror jag det var, så Nino hade nog lite träningsvärk i galoppmusklerna när jag tränade dressyr med honom igår. Han kickade lite i galoppen ibland när det blev jobbigt hehe. Han ville gärna gå med rumpan innanför spåret i höger varv så när jag fick honom rak, kickade han lite. 

Förutom det gick det bra. Öppnor och skänkelvikningar gick jättebra. Vi tränade även en del på trav, skritt, halt, trav. Det här med avsaktningar är ju som ni vet helt onödigt enligt Nino. Det är lång bromssträcka och han kan knappt skritta när man har kortat tyglarna. Då taktar han och vill iväg. 

Det blir dåliga poäng på sånt på tävling :P Men vi tränar vidare. Det är mycket lättare att göra öppnor och skänkelvikningar i trav än att bara skritta rakt fram på kort tygel hehe. På lång tygel går det bra för då är han ju van att man bara ska skritta. Då händer det ju inget spännande och roligt.


I morgon ska jag fixa stallsysslorna i Millans stall och pyssla om henne lite. Sen ska jag rida Nino på fredag och lördag. På söndag ska Stefan och Nino iväg och tävla distans.  

Kommentera här: