Hjälmar med VG1-märkning

Nu senast när Hööks hade extrapris på hjälmar beställde jag en varsin ny till mej och syrran som vi ska ha och tävla i nästa år. Vi kan ju tävla året ut med dom hjälmarna vi har men nästa år måste det ju vara VG1-märkning på dom.

Hjälmarna vi har nu gillar vi jättemycket så jag beställde samma modell igen fast med godkänd märkning för tävling. Tyvärr är dom restade och kommer inte för än i juni. Dom kanske var populära? 

Köpte lite annat också så klart ;) Nya ridhandskar, sidostycken till hackamore, bett till Snuttan och Donathello, hjälmar och tvättpåse till schabrak. 

hooks.se

Gillar verkligen dom här hjälmarna! Både snygga och sköna :) 

Snuttan och Donathello har bara bett med lösa ringar så jag tänkte testa med fasta ringar nu och se om det blir nån skillnad. Dom är inte så kinkiga på bett så det märks säkert inte ens. Annat är det med Nino men han verkar ju gilla det här. 

Det var extrapris på dom här handskarna också. Har inte ridit med dom än men dom kändes bra när jag testade dom i alla fall :) 

1 Anonym:

skriven

Åh, den var nog bland de snyggaste ridhjälmar jag sett 😍
Den ser dyr ut... Är den det? Jag förstår inte folk som köper hjälmar för 5-6000 kr, sen ramlar man av och måste byta den. Jag har mina kanske i snitt två år så jag vill kanske ge max 1500 kr. Är där sån storleksjustering med ratt i nacken? För min nuvarande ridhjälm är fast storlek och det är lite dumt ibland... Jag har sån justering på min cykelhjälm (okej, jag är kanske lite töntig som har hjälm när jag cyklar fastän jag är 27år) men det är väldigt smidigt att ändra om man har håret olika eller mössa på vintern 😉
Kram, Emma

Svar: Ja visst är den snygg! Inte så dyr heller, kostar 899 tror jag men nu när det var rabatt blev det 719 kr. Ja det är sån där ratt i bak att justera storleken med. Supersmidigt! :)
Jag skulle fan böla om jag ramlade av med en hjälm för 5000 kr, inte för att jag gjort illa mej utan för att behöva köpa ny hjälm ;)
MalinKalin

Kommentera här: