Älskade pälsfällning

I helgen var jag upp till Edsbyn och hälsade på familj och hästar. På fredagkväll när jag kom fram tog jag och Linda och borstade pållarna i 1,5 h och för att få bort en massa lös päls. Herregud vilka högar det blev med hår! På lördagen borstade vi ungefär lika länge igen. Men idag (söndag) behövde vi inte borsta så länge i alla fall hehe. 

Blir skönt för dom att slippa allt lurv. 

Igår och idag blev det uteritt/körning och vi hade sån jäkla tur med vädret. Igår regnade det hela dagen men slutade precis innan vi skulle rida/köra på kvällen och idag fick vi till och med lite sol och så började det dugga lite precis när vi kom tillbaka till stallet igen. 

Linda körde Snuttan och jag red Donathello. Jag och Thello försökte dressyra lite längs med vägarna. Lite öppnor, slutor, skänkelvikningar och så där. Han jobbade på riktigt bra måste jag säga :)

Lite päls en av dagarna ;)

Söt-gubben som fyllde 25 år i fredags! Väldigt fräsch för sin ålder :) 

Kommentera här: