Upp i sadeln igen!

Äntligen fick jag tid över för att åka till stallet igen :) 

Det är ca en vecka sedan jag red Nino och ännu längre sen jag red Millan men ikväll var det hennes tur. Den här veckan har ju varit minst sagt annorlunda jämfört med vad jag är van vid med nya jobbet och så men det har varit en rolig vecka. 
Jag och Millan jobbade mest i skritt ikväll för hon lät lite rosslig i halsen/andningen när vi började trava. Så jag tänkte att vi mjukar upp lite i skritten och inte anstränger henne så mycket i traven ifall det skulle vara nåt som är på tok. 
Hon kändes fin i skritten i alla fall. Vi gjorde många serpentiner, volter och halter. Sen gjorde vi skänkelvikningar, öppnor och slutor. Det är verkligen skitbra med speglarna i ridhuset då så man kan se exakt hur mycket eller lite hästen korsar benen och tvärar. Duktig pålle :) 

I morgon ska jag rida Nino. Vi får väl se om han har glömt bort dressyren nu ;) 
Sen i helgen är det kurs/clinic med akademisk ridning i Millans stall så om jag och mamma hinner ska vi svänga förbi och spana in vad dom gör. Då får ju mamma se nya fina stallet också. 

Selfie med Millan ;) 

Kommentera här: