Tips på bra basövning

Idag efter jobbet tog jag en sväng förbi Hööks eftersom dom har 100kr rabatt på ridbyxor just nu. Jag kände att jag var tvungen att komplettera min hästgarderob med ett par svarta ridbyxor ;) 

Sen när jag kom hem blev det lite städning och så packade jag inför en helg i Hälsingland. Mamma fyller ju år på måndag när jag börjar mitt nya jobb så vi ska fira henne i helgen. 

Men nu tänkte jag visa den där bra övningen som vi gjorde på Sofia-träningen i måndags. Man lägger en volt på ca 10 m i varje hörn och så gör man halt i mitten av varje långsida och kortsida. 

Klottrade lite snabbt här så ni ser vad vi gjorde. Körde den här övningen med Nino igår igen. Vi har ju lite svårt för halterna från trav. Det blir oftast rätt lång bromssträcka och svårt att få till raka halter med jämnt uppställda ben men vi jobbar på det som sagt. Det här var en jättebra övning för oss :) 

1 Sara:

skriven

Lycka till på nya jobbet idag!

Svar: Tack så mycket :)
MalinKalin

Kommentera här: