Sista och första dagen

I fredags jobbade jag sista dagen på gamla jobbet. Fasen vad det svider i hjärtat att lämna bästa gänget där. Jag bölade som en tok flera gånger under bilresan från Uppsala på 2,5 h upp till familjen i Edsbyn. Satan vad jag kommer sakna dom! Men det som är bra med mitt nya jobb är ju att jag kommer kika förbi hos gamla jobbet då och då. 

Jag fick fina blommor, fina kort och 17 kg (!!!) godis i två gigantiska påskägg! :D 

Well, they know me, godisråttan ;) 
Syrran var tvungen att googla på hur många kg godis en svensk äter på ett år i genomsnitt och det är 17 kg haha. Fy fan vad fet jag kommer bli ;) 

Men igår (söndag) var det tur att jag hade godiset i bilen för när jag skulle åka från Edsbyn hem till Rimbo igen fick jag sitta i bilkö på E4 i 3 (!!!) timmar... En resa som normalt tar ca 3 h och 15 min tog nu över 6 h. Det stog helt jävla still... Undrar vad dom i bilen bakom tänkte när jag öppnade bakluckan och hämtade ett av mina gigantiska påskägg hehe ;) 

Under tiden jag satt i bilkö var mamma och syrran på bandy. Edsbyn spelade sista matchen innan finalen och vann så nu är dom vidare till SM-finalen! Komiskt att grannbyarna Edsbyn och Bollnäs ska åka 30 mil till Sthlm för att göra upp om guldet på lördag. Mamma skulle ändå hit i helgen på en cykelmässa så vi bokar nog in bandyfinalen också :) 

Nu sitter jag och väntar på skjuts för att hämta min firmabil. Pirr, pirr i magen ;) 

1 Anne:

skriven

Herregud Malin! Tänk på att Millan inte är så viktbärande. Bättre att vi fördelar vikten på två ryttare. Langa hit ett av äggen!

Svar: Hehe ja det kanske är lika bra annars blir det väldigt jobbigt för Millan ;)
MalinKalin

2 Mamman:

skriven

Bandybiljetterna är fixade :)

Svar: Perfekt! :)
MalinKalin

3 Sara:

skriven

Å vad gott det ser ut :-)

Kommentera här: