Ett joggpass

Ikväll fick det bli ett lätt joggpass för Nino. Bara mjuka upp lite och inte kräva så mycket. Han och Stefan har galopptränat i helgen så Nino var lite seg ikväll men jobbade på bra ändå. Det fick bli många serpentiner och svaga skänkelvikningar på hörnlinjerna i trav. Sen tog vi några varv i galopp på en stor volt. 

Resten av veckan blir lite körig så jag rider Millan på onsdag istället för i morgon och Nino hinner jag inte rida för än på söndag men Stefan tränar honom där emellan så klart. På onsdag ska Millan få inviga det sista schabraket som jag köpte på SIHS.

Jag har sparat det till henne för det kändes lite onödigt att använda det under vintern i gamla stallet när man ändå alltid hade reflextäcke över. Men nu när det finns ridhus i nya stallet blir det andra bullar hehe. Jag hoppas det ligger bra på henne för hon kommer bli superfin i det! :) 

Nino är stilig i det grå schabraket från Equestrian Stockholm :) 

Kommentera här: