Dressyr på åkern och nytt stall!

I tisdags tog jag och Millan sista träningspasset i gamla stallet. Vi dressyrade lite på åkern. Det var snorhalt på vägarna men på åkern var det helt okej fäste så vi kunde till och med galoppera. Höger galoppen var fantastiskt bra! :) 

Sen gjorde vi lite öppnor och slutor. Hon blir lite överambitiös i dom och böjer sig lätt för mycket så jag försökte göra svaga öppnor och slutor och hålla henne lite rakare i kroppen. Höger öppna är svårast för där tappar både Millan och jag våra högersidor men det gick hyfsat ändå så jag är jättenöjd. Hon kändes pigg och fräsch! 

Igår flyttade Millan till nya stallet. Jag var dit igårkväll och hälsade på och fick en liten rundvandring. Det var jättefint där! Fikarummet var hur mysigt som helst. Skulle lätt kunna bo där ;) Stallet var jättefint och ridhuset helt fantastiskt ljust och fräscht. Hon får gå i en jättestor hage med vindskydd så jag tror hon kommer trivas jättebra. Dessutom är det två andra hästar som också flyttat dit som hon känner sen tidigare från gamla stallet. 
Skönt att kunna träna lite mer ordentligt i ridhuset istället för på åkern :) 

Här kommer lite bilder! 

Millan blev lite trött efter tisdagens dressyr på åkern ;)

Här är Millan i nya stallet. Visst är det fint?! :D

Vi tog en liten promenad i ridhuset och kollade läget. Anne stog uppe på läktaren och fotade lite i det fina ridhuset ;)

1 Mamman:

skriven

Va fint :) Passar primadonnan perfekt ;)

Svar: Visst gör det :)
MalinKalin

Kommentera här: