Dressyr med Millan

Igår dressyrade jag och Millan i ridhuset. Shit vad skönt att ha ett ridhus nu så vi slapp snubbla runt på en åker i halvstorm. Vi var ensamma i ridhuset i början så jag körde trav-halt-övningen från Sofia-träningen. Har tyvärr inte hunnit rita upp den än och nu ligger jag i sängen och ska sova så det får bli i morgon ;) 

Det tog lite tid innan Millan kom igång helt kändes det som men när hon väl gjorde det gick det bättre än sist. Både hon och jag höll bättre koll på våra högersidor som brukar sticka iväg hehe. Vi gjorde även skänkelvikningar på hörnlinjerna som också gick bra. Millan är ju himla smidig i sidled men man får passa så hon inte blir för böjd i kroppen. Höger galopp var fantastiskt fin! Den vänstra blir lite mer springig och inte lika rund så det är lite jobbigare där. Vi tränar vidare på det. 
Jag är jättenöjd med gårdagens pass med Millan :) 
Nästa gång kanske vi släpar fram några travbommar. Beror på hur många andra som är i ridhuset men det skulle vara kul. 

Millan hälsar att hon blev helt slutkörd ;) Förresten, passformen på nya schabraket från Equito är riktigt bra. Det veckar sig inte och ligger kvar där det ska. Tummen upp! 

1 Anne:

skriven

Kul att det gick bra ändå, trodde hon skulle vara trött. Jag glömde säga att hon gick två långpass i helgen samt att hon inte fick sin lediga dag i måndags. Det är en 12-årig tjej som bor i byn som ska rida på måndagar.

Svar: Då förstår jag varför stiglädren var så korta ;)
MalinKalin

Kommentera här: