Strömsholm 2017 Dressyr

Jag var ju som ni såg till Strömsholm igår och kollade på hästtävlingar och shoppade hästgrejer ;) 

Jag var både till stallbacken (tror jag det kallades) och till Grand Prix-banan och kollade. Otroligt duktiga och inspirerande ekipage! 
Först hade jag och mamma tänkt åka dit tillsammans men hon stannade hemma och tränade Snuttan med Linda. Sånt är ju också viktigt. Hon har ju dessutom mycket längre att åka. Sen funderade jag på att fråga Anne (Millans ägare) om hon ville hänga med men hon skulle ju grooma på samma tävling som Stefan och Nino var på fast till en annan ryttare. Så jag åkte till Strömsholm själv :) 

Jag vet att det är många som tycker det känns jättekonstigt att åka iväg på sånt här själv. Vissa kan inte ens tänka tanken men jag tycker inte det är några problem alls. Jag tycker det är skönt att bestämma allt själv precis som jag vill och jag är ju van att dra iväg själv. När jag flyttade själv till Falun för att gå gymnasiet brukade jag ta shoppingrundor m.m själv. Likaså när jag flyttade till Stockholm själv. Inga problem :) 

Hur som helst var det skitkul att komma till Strömsholm! Men enligt mitt minne från tidigare år känns det som att shoppingutbudet har minskat. Tråkigt men jag hittade ändå några guldkorn såklart ;) 

När jag åkte dit igår var jag mest inriktad på att se terrängdelen av fälttävlan men tiden före och efter fyllde jag ut med dressyr, hoppning och shopping. 
Jag tänkte dela upp bilderna lite och börjar med några bilder från dressyren. 

Så himla häftig anläggning! :) 

Det var inte så mycket folk vid Stallbacken för den ligger en bit bort från området med dom andra banorna som man får betala för att se. Här var det gratis. Jag började kolla lite här sen gick jag till det andra tävlingsområdet. 

Patrik Kittel på framridningen med Dude tror jag hästen kallades. Så fin!

GP-banan :)

Kommentera här: