Lite hoppning

Igår tränade jag och Nino i solen på utebanan. Det stog ett litet sockerbitshinder framme som vi skuttade över några gånger i både trav och galopp. Han var jätteduktig! I vanliga dressyrjobbet gick det också bra. Galoppen var fantastiskt bra. När vi gjorde trav- och skrittövergångar var vi inte helt överens som vanligt. 

Han tycker ju det är så himla onödigt att sakta av till skritt. Jag funderar på att göra en Helena Persson-special som hon har på Bonzai. Hon har ett träns med hackamore och en nackrem med vanligt bett utanpå hackamoretränset. Såg det på framridningen i Strömsholm för två år sedan. Sen hoppar hon med bara hack. 

Jag tänker att eftersom Nino funkar bättre att bromsa med hack och går bättre i övrigt med ställning och böjning med vanligt tredelat så får man det bästa av två världar. Ska prova mecka ihop nåt sånt och provrida på onsdag. Hoppas det funkar! 

Nino fick förresten testa ett nytt träns som jag har köpt på rea hos Hööks för halva priset. Kap! Jag har gått och sneglat på det ett tag så nu när det var rea kunde jag inte låta bli ;) Det är bredare anatomiskt nackstycke och man kan ta bort snokremmen OCH flärpen till den. Viktigt hehe. Blir snyggare så :) 

Kommentera här: