Groom i Laxå

Jag har ju redan skvallrat om att mitt tidsschema var tight i helgen och nu ska ni få höra mer om det. I lördags var det uppstigning 04.15 för att åka till Laxå där Stefan och Nino skulle tävla distans 50 km och jag groomade.  

Stefan räknade med att gå i mål runt 13.30-14.00 och vid 14.00 var jag tvungen att åka för att hinna med min bilresa på ca 4 h upp till Edsbyn för att vara med på ridklubbens 50-årsfest kl 18.00. Plus att jag helst ville hinna fräscha till mej lite snabbt efter en svettig tävlingsdag. Och snabbt gick det verkligen men mer om det senare. 


Tillbaka till tävlingen! Det här var första gången som jag groomade på tävling och jag var lite nervös över att hitta rätt i skogen på småvägarna till rätt hinkställe. Jag är inte världsmästare på det här med kartor precis. Först fick jag åka efter en tjej som Stefan kände som också groomade. Fast sen funkade inte det för Stefan och Nino red mycket fortare än hennes ekipage. Så jag fick vimsa runt på småvägarna själv ett tag. Sen på andra rundan tog jag rygg på groomarna till ett ekipage som red ungefär lika fort som Stefan och Nino men dom fick jag också släppa för det gick undan som bara den för Stefan och Nino. Jag var helt överlycklig över att hitta tillbaka till tävlingsplatsen sen hehe och ännu gladare blev jag när det visade sig att Stefan och Nino vann! :D 
Dom kämpade på bra i värmen! Det bästa var att Nino höll sig kall i huvudet så pulsen gick ner som den skulle :) 

En bild från starten. Klarblå himmel! :) 

Vi skålade med Aloe Vera mango och Nino fick morötter och bananer :) 

Kommentera här: