Fantastiko, splendido, bravissimo!

Haha ingen aning hur det stavas men skit samma ;) 

Nino och jag fick till ett sånt jäkla bra pass idag! Bästa på länge! 
Helena Persson är fan ett geni som kom på att man kan rida med både hack och bett samtidigt. Eller det kanske inte var hon som kom på det, vad vet jag? Men har aldrig sett nån annan göra det i alla fall. Tack för inspirationen! 
Mitt i prick, det passade Nino kalasbra! I alla fall just idag ;) 

Oväntat bra måste jag säga. Det är ju inte alltid det funkar så som man har tänkt sig. Vid avsaktningar, halter och skritt använde jag hackamoret och vid ställning, böjning och för att lirka lite använde jag bettet. Lite bökigt med två tyglar men det gick bra ändå. 
Nino jobbade på fantastiskt bra med bakbenen och ryggen. Bästa på länge! Vi hoppade lite även denna gång och det gick bra. Bara bebishinder men ändå. Jag måste komma ihåg att ha lite bättre galopp i högervarv så hittar vi rätt avstånd lättare. 

I morgon är det Sofia-träning och vi kör vidare på vårt "kombinationsbett" då och hoppas han håller sig hyfsat kall i huvudet fast vi åker till ett annat ridhus :) 

Här ser ni vårt nya "kombinationsbett" :) 

Kommentera här: