Mixar dressyr och uteritt

Skönt med fredag! Vad har ni för er ikväll? Chillar i soffan? 

Det gör jag just nu ;) 
Vi slutar ju kl 15 på fredagar så snart hinner man rida innan det blir mörkt. Jag kom till Millans stall runt kl 17. Känns skönt att liksom ha en timme extra. Annars brukar jag fortfarande vara på väg hem efter jobbet vid den tiden mån-tors. 

Ikväll mixade jag och Millan lite dressyr och uteritt. Vi brukar göra så. Jag tycker det är roligast med dressyr och så är det ju bra med styrketräning för hästen. Millan tycker uteritt är roligast så vi kör 50/50. Då är båda nöjda ;) 

Vi började med lite dressyr på åkern. Det var ett till ekipage som tränade där så jag tror Millan blev lite exalterad. Hon var verkligen på hugget! Jag tänkte strunta i galoppen men Millan passade på att lägga in lite galopp här och där ändå hehe. Lyckades till och med klämma in ett litet glädjeskutt vilket inte hör till vanligheterna. Skänkelvikningarna blev lite spända men hon flyttade sig bra. Vi red en del på 8-volt också. Millan kändes mjuk och fin :) 
Efter det red vi på banvallen, förbi ponnyerna och sen vägen tillbaka till stallet. Millan var mycket nöjd hehe. 

Trevlig helg på er! 

1 Karolina Nilsson Grenabo:

skriven

Vilken sötnos! Blir riktigt hästsugen igen när man läser såna här bloggar :)

2 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Så fint träns!

Kommentera här: