Hoppning och dressyr

Ikväll blev det både hoppning och dressyr med Nino. Han har förresten fått en ny boxgranne så han har nån att retas med istället för Biten. Jättebra för jag tycker han väver mindre i boxen nu än när han blev ensam i sin hörna. 


Stefan hade varit ut och galopperat med Nino tidigare idag så vi tog ett ganska lugnt pass även om Nino fortfarande hade mycket energi. Vi värmde upp med serpentiner som vanligt sen tränade vi på att göra halt från trav. Det här med bromsen är ju det svåraste med Nino. Vi har vääldigt lång bromssträcka hehe ;) Just nu försöker jag få honom att lyssna mer när jag bromsar med sitsen för att slippa bromsa så mycket med tyglarna. Det funkar sådär kan man säga men det blir lite bättre även om det tar tid. 

Det stog några små hinder framme så jag sänkte det ena och så tog vi några skutt. Det var nog första gången som Nino hoppade ett "riktigt" hinder med hinderstöd och ryttare på ryggen. Tidigare har vi bara hoppat sockerbitshinder och så har han löshoppat/brakat igenom hinder med hinderstöd en gång. 
Han hoppade utan problem i alla fall så han fick mycket beröm :) 

Vi körde lyxlördag ikväll och invigde nya schabraket från Equestrian Stockholm :) Det låg jättebra på Nino. Fan vad grinig jag hade blivit om det låg dåligt till det priset hehe. 

1 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Supersnyggt schabrak!!

Kommentera här: