Hoppat lite med Nino

Ni är ju inte precis bortskämda med att få se bilder på när jag rider men nu får ni se lite i alla fall ;) 

Gitta var snäll och tog några bilder med mobilen. 

När jag stog och grejade med travbommarna kom Gitta och två till in i ridhuset och skulle hoppa lite. Gitta är Anne och Stefans förra medryttare som nu har köpt egen häst. 
Det här blev ju väldigt spännande för Nino med tre till ekipage i ridhuset men det är bara nyttig träning för honom. 
Han blev så klart spänd och springig och var tvungen att nervösbajsa 5-6 gånger. Lillagubben hehe. 

Han lugnade ändå ner sig hyfsat mot slutet men att jobba i nån fin form gick inte hehe. Vi håller ju på att komma överens med det raka bettet också. Lite svårridet med det tycker jag. Nästa gång tar jag nog det vanliga tredelade så vi kan dressyra mer som vanligt. 


Hur gick hoppningen då? Jo vi väntade tills dom andra var klara och så hoppade vi ett minihinder. Vi har ju hittills bara hoppat några pytteskutt vid två olika tillfällen tror jag så jag visste inte riktigt hur han skulle ta det nu. Nino hade ju spanat in hur dom andra hästarna gjorde så han tvekade ingenting och hoppade! :) 

Jätteduktig var han! Nu var det väl bara 30-40 cm högt men jag gissar att det är det högsta han hoppat hittills. Gulligt va?! ;)
Man brukar väl inte hoppträna galoppörer annars va?
Vet inte men han hoppade mycket bättre och mer avslappnat än dom två tidigare gångerna i alla fall :) 
Just ja, travbommarna tog han också bra nu! 

1 Anonym:

skriven

Ni var jätte duktiga, det får vi göra om igen snart. Kanske kan få lite bättre bilder då 😉 Kram / Gitta

Kommentera här: