Torsdagens och lördagens pass

Nu ligger jag lite efter med bloggandet igen så jag börjar med torsdagens dressyr/hoppning med Nino. 


När jag och Nino kom ner till ridhuset så var Gitta och en till från grannstallet där och tränade sina hästar. Jättebra träning för Nino med fler hästar i ridhuset. Han höll sig ganska lugn faktiskt så det var ju bra. Han kanske börjar vänja sig lite vid att vi faktiskt ska träna även om det är andra hästar i ridhuset. Han blir inte lika distraherad längre. 

Jag lyckades inte riktigt få honom att aktivera höger bakben tillräckligt i skänkelvikningarna så då blev vänster galoppen lite sådär. Höger galopp gick bra som vanligt hehe. 
På slutet tog vi några skutt över ett litet sockerbitshinder som stog framme. Det gjorde han jättebra! Han börjar fatta grejen och bjuder själv mot hindret. Förr var det mer, jaha nu råkade vi hoppa. Nu vill han hoppa :) 
Jättekul! 

Ikväll gick det lite bättre. Jag hade ett spö och duttade på honom för att väcka höger bakben lite och vips så gick det jättebra. Både skänkelvikningar och galopp åt båda hållen gick bra. 

1 FeliciaOrrstenius:

skriven

Så snygg färg på schabraket, vad är de för märke?? :D

Kommentera här: