Bensprattel på Sofia-träningen

Det var en väldigt pigg Nino på träningen ikväll och när det blev jobbigt blev det en del bensprattel. Han kickade både i galoppen och mitt i skänkelvikningar och allt möjligt. Allt verkade vara skitjobbigt idag och helst hade han nog bara kutat rakt fram så fort som möjligt istället.  Hmm...

Blir intressant på onsdag. Får se om han är som vanligt eller om han tänker fortsätta med sitt bensprattel. Han har aldrig hållt på och kickat så här mycket nån gång när jag ridit honom förr så man blir ju lite orolig om det är nåt knas. Fast det kan ju vara så enkelt att han hade en dålig dag. Man vet ju inte. Det skulle vara bra om djur kunde prata så som vi gör! 

Det blev ju som ni förstår inte ett av våra bästa pass men det gick ändå hyfsat då och då. Sofia tyckte att han hade bättre galopp med längre språng nu och så gick det ganska bra att hålla honom i skritt när jag ville det. Lite smygtrav då och då men bättre i alla fall. 

Jag vet inte riktigt om jag ska sikta in mej på ett lättare pass på onsdag, kanske med lite travbommar och små hinder, eller om jag ska försöka jobba igenom honom med ett ordentligt dressyrpass igen... Det beror ju på hur han känns just då också så klart. Jag bestämmer mej nog på onsdag när jag ser vilket humör han är på. 

1 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Så himla fin!

Kommentera här: