Bästa skritten på länge!

Jag vet inte om Nino fortfarande var lite trött efter måndagens Sofia-träning men han var rätt så lugn idag fast det var två till ekipage i ridhuset. Han skötte sig riktigt bra ikväll och var hyfsat koncentrerad på mej och mina hjälper och inte bara på dom andra hästarna. Skänkelvikningarna gick bra och han tog skänkeln bra. 

Vi brukar oftast strunta i att galoppera när vi inte är ensamma i ridhuset men han kändes så pass lugn idag så jag tänkte att vi testar. Det gick över förväntan faktiskt. Duktig kille! 

På slutet tränade vi skritt- och travövergångar vilket också gick oväntat bra. Han lyssnade mer när jag bromsade med sätet och behövde inte ta så mycket i tyglarna alls. Det bästa var att dom flesta gångerna höll han skritten tills jag gav hjälper för trav. Han var jätteduktig som inte började smygtrava fast han egentligen vill ;) 

Kommentera här: