Slottet i Cochem

En av kvällarna i Tyskland var vi till ett slott i Cochem, några mil från Nürburgring. Där fick vi en guidad tur i slottet och sen fick vi middag. Han som guidade oss runt var inte riktigt klok så det blev många skrattattacker hehe. Sen på middagen så fick jag som enda tjej i sällskapet vara drottning och en av kunderna fick vara kung. 

Sen fick några av dom andra göra vissa utmaningar för att roa oss kungligheter :P Jag har tyvärr inga bilder på mej när jag var utklädd till drottning men jag fick välja klänning och mantel så jag valde lila och blått så det matchade håret så klart ;) Rött eller gult hade ju inte passat lika bra. 

Jättekul kväll! Det enda som inte var så bra enlig mej var maten. Den skulle ju vara lite som förr i tiden så det blev inte så lyckat med mej som får kväljningar om jag tuggar på en sena i köttet. Tur att det fanns bröd också ;) 
Det var väldigt fint där. Hela byn/staden var jättefin! 

Här uppe på kullen ligger slottet. 

Utsikt ifrån slottet. 

Mer utsikt från slottet :) 

Många krusiduller i taket. 

Här fick alla andra sitta med borden som ett stort U. 

Och här längst fram satt vi kungligheter ;) 

Kommentera här: