Fredagsdressyr

Igårkväll tog jag och Nino en sväng om i ridhuset. Vi hade sån tur att det var nyharvat och fint plus mycket plats att rida på. Det gick helt okej tycker jag. Traven kändes bra, skänkelvikningarna gick bra. När vi värmt upp lite kom Ninos hagkompis och matte in och longerade lite. 

Vet inte riktigt vad det är men Nino blir alltid "rädd" för saker och fjantar runt lite när hans hagkompis är med. Den här gången blev t.ex. solkatterna livsfarliga och dom hade vi ju ändå ridit förbi flera gånger innan och då var det lugnt. Förra gången var bommarna farliga. Hehe knäppis ;) 

Galoppen var lite sådär. Han tog inte galopphjälpen riktigt på första försöket och vänstergaloppen kändes lite sämre än vad den brukar. Han ville gärna springa med rumpan innanför spåret igen. Vi hade ju nästan tränat bort det. Men det blir ju så nu när jag bytt jobb och kanske kan rida dressyr 1 gång i veckan istället för 3 ggr i veckan. Det är ju inte så konstigt att han inte känns lika genomriden i dressyren. 

Sen när jag kan lägga upp mina dagar själv och inte ska resa runt med andra lacktekniker i hela Sverige så blir det mer ridning igen. 

I morgon ska Anne och Millan tävla på Lovisedalsritten (distansridning) så då får ni hålla tummarna för dom! Ska passa på att kramas lite med Millan då ;) 

Det gick undan så Nino fick mittbena ;) 

Ståtlig kille när vi gick tillbaka till stallet :) 

Kommentera här: