Uteritt x2

Det blev uteritt i onsdags med Millan och igår med Nino :)
Börjar berätta om onsdagen.
Jag kom iväg lite sent till stallet för jag och Micke var iväg och kollade på fönster efter jobbet.
Träffade Anne i stallet som hade en pannlampa med sig som jag fick låna och det var tur det för annars har jag inte sett ett smack när jag red ut. Anne och hundarna följde med mej och Millan en bit när vi red iväg och så fick vi sällskap av Salle och hans matte.
Ni som har hängt med här ett tag minns säkert att jag hoppade med Salle på ridlägret hos Sofia förra sommaren :)
I alla fall så hade jag tänkt klättra lite med Millan men när vi kom dit var det så mörkt att det var svårt att se stenar och grenar som låg i vägen och Salles matte hade ingen pannlampa så hon såg ju ingenting. Vi tog en vända ner och upp för backen sen red vi iväg på banvallen istället.
Det gick ju bra det med :)

Igår tog jag och Stefan en tur med hästarna. Jag red Nino igen för Stefan ville se hur Ninos hovar såg ut och hur han rörde sig. Han håller på och justerar hovarna för att få dom raka och jämna.
Jag och Nino tränade lite skänkelvikningar från sida till sida på vägen i skritt. Det har varit lite svårt att jobba honom i skritten för han vill ju helst ha lite fart och fläkt liksom men nu gick det bra eftersom han hade lite annat runt om att titta på när vi red ut.
Försökte jobba vidare lite i traven vilket också gick hyfsat. Inte som på ridbanan men ändå helt okej :)
På söndag ska jag och Nino träna på vår hemläxa från Sofia om min förkylning gett med sig lite ;)

Millan i onsdags :)

Kommentera här: