Torsdagsdressyr

Idag fick Nino komma ut på lite äventyr! Vi åkte till stallet där Millan står och tränade dressyr för Sofia. Sen efter träningen gick jag och Anne igenom lite om Millans mat och medicin. Jag ska ju vara "barnvakt" till Millan i en vecka men mer om det senare ;)

Åter till träningen. Nino tyckte så klart att det var jättespännande med andra hästar på ridbanan och lite annat att kolla på än hemma. Så när vi värmde upp kändes det som att explosionsrisken var hög haha. Sen gick dom andra ekipagen och vi blev ensamma så efter ett tag lugnade han ner sig och det gick att jobba mer som vanligt.
Vi brukar ju vara helt ensam när vi tränar hemma så det går faktiskt bäst då.
Om vi ska tävla dressyr i framtiden så får vi väl bara tävla på lång bana så vi slipper andra hästar i collectingring ;)

Sofia tyckte att Nino var kvickare att flytta sig för skänkeln nu och att han såg mjukare ut i sidorna. Kul att hon ser skillnad fast jag inte kunnat träna så mycket som jag egentligen vill för att jag varit jätteförkyld.
Det svåraste är fortfarande vänstergaloppen på volt. Han vill gärna gå på en jätteliten volt där och jag har jättesvårt för att få ut honom på en stor volt. Åt höger är det inga problem alls men vänster är jättesvår. Vi jobbar vidare på det!

Läxan till nästa träning är att inte nöja mej för tidigt. Att ta ledande tygeltag och han ska följa med och runda sig i sidan inte bara vrida huvudet lite. Jag ska röra hela armen åt sidan så jag inte fastnar i ett läge och låser mej där.

Nino får en guldstjärna idag för att han kunde lugna ner sig och jobba i en bra form. För i början var det verkligen svans och huvud rakt upp hehe.

Kommentera här: