Övertid

Dagar som denna önskar man att man hade 5 min till jobbet istället för 45 min.
Igår jobbade vi till strax innan kl 19 och idag till strax efter kl 20. Sen tar det ca en timme innan jag är hemma. Ska ju byta om, släcka och låsa verkstaden och sen åka hem.
Företaget är i alla fall generösa och bjuder på mat när vi jobbar över. Stort plus! Det fick man aldrig på gamla jobbet.
Håller tummarna för att jag inte blir mer förkyld igen nu när vi har jobbat över. Micke ligger hemma och är lika tok-förkyld som jag var förra veckan så jag försöker hålla mej undan ;)

I morgon blir det dressyrträning med Nino för Sofia igen. Det var några veckor sedan nu eftersom jag varit så förkyld och så har det inte riktigt passat med datum och tider. Ska bli himla kul! :)
Det är ju marknad här i Rimbo i morgon så nu är det full fart på gatan utanför oss. Folk håller på att bygga upp sina tält och ställer upp det dom ska sälja inför i morgon. Det är lite mysigt på nåt sätt tycker jag.
I år blir det dock ingen runda på marknaden för min del (förutom att gå mellan bilen och huset) men det är mycket roligare med dressyrträning så det gör absolut ingenting!

Nä nu måste jag göra mej i ordning och sova. Natti natti :)

Kommentera här: