Min dag i bilder

Jag började med att mocka och packa höpåsar m.m till Millan. Fick trevligt sällskap av Pipen som ivrigt hejade på när jag packade höpåsarna ;)

Sen blev det promenad och så fick Millan äta lite gräs när vi var klara. Vi hade sån tur att det slutade regna efter lunch! Skönt att slippa bli pissblöta på promenaden :)

När jag var klar i stallet och var på väg till Ica såg jag att det var hopptävling på RKRR så jag svängde in dit för att kika lite. Jag hann nog bara vara där ca 20 min sen var tävlingen klar för dagen men det var kul att se lite i alla fall :)

När jag hade handlat blev det matlagning. Här kör vi storkok för att laga mat är det tråkigaste jag vet men ibland måste man ju offra sig. Bättre att göra mycket och inte så ofta tycker jag :P
För det mesta sköter Micke matlagningen och jag tvätt, disk m.m. Helt okej fördelning tycker jag.

Ridbanepremiären med Biten kan sammanfattas som rodeo hehe. Vi hade helt olika planer han och jag.
Själv hade jag ju tänkt jogga lite lätt i 15-20 min och böja honom lite på stora böjda spår. Biten tyckte dock att det var mycket roligare göra sina "drak-ljud", backa i räserfart, göra lite passage, galoppiruetter, bocka och göra tvära skänkelvikningar istället för att bara gå rakt fram ;)
Ja som sagt vi hade lite uppvisning för folket på gården kan man säga hehe.
När han skrittat och travat ett varv vardera utan att hitta på nåt hyss så avslutade vi. Klapp och beröm och så önskar vi bättre lycka nästa gång haha.

Sen var det Ninos tur. Han var lite spänd eftersom det började bli mörkt men det gick helt okej ändå. Jag är väldigt nöjd med dagens skänkelvikningar! Vi brukar vända upp på kvartslinjen och göra skänkelvikning ut till spåret på långsidorna. Duktig pålle!

Sen åkte jag tillbaka till Millans stall igen så hon fick sin medicin och massage innan kvällsfodringen.
Hon var dessutom välrullad när jag tog in henne så jag fick borsta bort lera ganska länge. Klart primadonnan ska ha lerinpackning ;)
Tur att hon hade täcke på sig ute i alla fall!
I morgon börjar jag jobbveckan med övertid. Vet inte riktigt hur länge det blir men troligen hinner jag inte med nån promenad med Millan då.
Aja det ordnar sig. Vi har ju haft så trevligt idag att det väger upp morgondagen!

1 Anita:

skriven

Mysigt du såg ut att ha haft det! :D

Svar: Ja verkligen :)
MalinKalin

Kommentera här: