Helgens regniga uteritter

Usch vilket trökväder det har varit i helgen! Igår när vi red/körde ut regnade det i och för sig inte just då men före och efter plus isande vindar. När vi kom hem igen tände syrrans sambo en brasa och så satt jag och syrran framför den med varsin kopp te i händerna och värmde oss. Mysigt!
Kändes som att skelettet legat i frysen och sedan stoppats in i kroppen igen så det tog lång tid att bli genomvarm i hela kroppen.

Donathello betedde sig konstigt när vi kommit en bit på vägen. Först lunkade han på som vanligt sen började skakade han på sig och vände på huvudet flera gånger mot sadelgjorden/mitt ben och var jätteirriterad. Jag hoppade av och kände på gjorden och sadlade även om. Kollade allt väldigt noga men hittade inget fel. Kollade även efter älgloppor men hittade inga såna heller. Hoppade upp igen och så blev det lika igen. Då vände vi och gick hem. Efter ett tag avtog hans konstiga beteende men inte helt borta.
Väl hemma kände vi igenom hela honom, sadeln, padden, schabraket och sadelgjorden. Vi hittade fortfarande inget fel.

Idag var han som vanligt igen med exakt samma utrustning men jag funderar fortfarande på vad som hände igår...
Vi tog i alla fall en längre tur idag och mamma hängde med som extra tyngd i vagnen när Linda körde Snuttan. Bra träning.
Det regnade hela tiden så när vi kom hem rann det vatten av oss men vi hade bra kläder så vi höll oss torra.
Jag testade appen Equilab också som Linda tjatat på mej om. Den funkade inte på hennes mobil för den hade ingen stegräknarfunktion. Utvärderar senare! :)
Hoppas ni haft en bra helg!

Donathello igår <3

Kommentera här: