Grinig av att prova byxor

Nu ska jag inte sitta här och gnälla över att jag har fel kroppsform för alla ser olika ut och inget är rätt eller fel.
Men... ett stort MEN jag blir så jävla grinig när jag provar byxor för ingenting passar! Arbetsbyxor har jag aldrig haft problem med tidigare men nu verkar det som att det är "modernt" med tightare arbetsbyxor. Vi fick prova lite nya kläder på jobbet idag bl.a. byxor så ja... nu är jag lite grinig.
Jag vill ha lite löst sittande kläder när jag jobbar och svettas. Hatar känslan av tighta byxor och tight tröja som man knappt kan röra sig i för svetten gör att kläderna klibbar fast på kroppen.

Mina höfter och mina lår hör inte ihop. Midja/höfter strl 36/38, lår 38/40.
Nu fick jag i alla fall ta ett par för stora byxor i midjan för att få plats med låren. Dom som passade i midjan men var på tok för tighta i låren kunde jag inte ens sätta mig på huk med. 90 graders vinkel i knäna sen tog det stopp i byxorna. Suck...
Nä jag får väl använda tights och mjukisbyxor livet ut ;)

Så där ja. Skönt att få skriva av sig lite ibland när man är arg...

Det blev varken promenad eller massage idag för Millan. Kommer nog inte hinna i morgon heller för då ska vi jobba över ännu längre. Hon var nöjd med att "bara" få mat och bli borstad ändå. Söta primadonnan stog vid grinden i hagen och väntade på mej när jag skulle ta in henne <3

Sjukt fula byxor (sorry) men jag får väl skaffa nåt sånt om jag ska få plats med låren samtidigt som dom ändå ska sitta åt i midjan :P

1 Mamman:

skriven

I know the feeling ;) Blir grinig när jag inser att jag kommer att behöva köpa nya byxor snart :))

Kommentera här: