Fram med reflexerna!

Det blev en uteritt i ruggvädret ikväll. Lite smått duggregn bjöds det på så jag red i mina långa chaps så jag slapp bli blöt på benen av regnet. Dragkedjan på jackan uppdragen så långt det gick och kragen uppdragen över hakan. Bara att gosa ner sig!
På med alla reflexer på hästarna och ut.
Det var skönt att komma in i värmen efteråt :)
Hästarna skötte sig bra och skrittade på i rask takt. Vi skrittade på asfalt ca 50 min. Roadwork!
Bra att variera underlag för hållbara hästar.

Ikväll var den enda gången jag hade tid att rida nån av medryttarhästarna den här veckan. Igår var jag ju hos veterinären och i morgon ska jag till veterinären igen. Torsdag AW/möte med jobbet och åka upp till Edsbyn på fredag. Så i helgen blir det mer häst igen men då är det våra egna pållar, Snuttan och Donathello :)
Saknar dom!

Ni måste hålla tummarna för att Izors operation går bra i morgon! Jag ska dit och lämna honom kl 14 och hämta honom igen vid kl 19.
Kommer säkert inte kunna sova så bra i natt men ska försöka i alla fall. Måste verkligen försöka låta bli att tänka på det värsta som kan hända.
Det kommer säkert gå bra! Håller tummarna <3

Nino med reflextäcke.

Kommentera här: