Det blir operation

Igår efter jobbet åkte jag till veterinären med mina två lurvtussar. Blixten var med som moraliskt stöd. Izor har fått en böld ovanför ena frambenet som blivit ganska stor och nu har han råkat klia sönder den.
Bästa att åka in och kolla upp detta tänkte jag.
Veterinären sa att det kan vara en tumör, vilket tydligen inte är helt ovanligt på marsvin. Han har tappat en del vikt också. Så det blir operation på onsdag. Gick fortare att få en operationstid än att ta prover på knölen och skicka på analys.
Även om knölen skulle vara ofarlig är det ju ändå bra att få bort den.
Det jag är mest orolig över är i fall han inte vaknar igen efter operationen. Dom sa nämligen att marsvin är känsligare att söva ner än tex hundar. Fullständig panik i matte-hjärtat!

Alla marsvin dom har opererat hittills har överlevt men självklart måste dom ju berätta hur det ligger till. Blir ändå så jävla orolig. Dom är ju mina små bebisar <3
Så igår när vi kom hem igen gosade grisarna och jag ner oss i soffan och så grät jag en skvätt.
Kände att det är lika bra att passa på att gosa med grabbarna tillsammans nu. Man vet ju inte hur det blir sen.
Usch jag tänker alltid på värsta scenariot :/

Här ser man knölen ovanför frambenet lite. Dom rakade bort pälsen runt om för att se bättre.

1 Sara:

skriven

Vilka fina marsvin ni har!
Håller tummarna att allt går bra för Izor!

Svar: Ja dom är så härliga! Tack, det gick jättebra med operationen :)
MalinKalin

2 Mamman:

skriven

Nu håller gurkmormor tummarna för go'a lurvtussen.

Svar: Tack, operationen gick ju jättebra :)
MalinKalin

Kommentera här: