"Barnvakten"

Ja men hejsan det är jag som är barnvakten hehe ;)
Jag ska ta hand om Millan nu i en vecka fr.o.m. igår till nästa fredag. Under veckan som gått har hon varit till veterinären och fått behandling så nu ska hon skrittas för hand och masseras på rygg och rumpa.
Än så länge tycker primadonnan att jag sköter mej hehe.

Igår red jag och Stefan ut med Nino och Biten på en runda som tog ca 50-60 min i skritt och trav.
Det var lite blåsigt så det blev nån tvärnit här och där för buskar och stenar som tänkte äta upp hästarna ;)
Sen när jag var klar i första stallet åkte jag till nästa stall för att fixa stallsysslorna och ta hand om Millan.
Det hann ju bli mörkt och jag hade ingen lampa med mej så promenaden blev kanske inte så rolig. Vi gick runt på gården och på ridbanan några varv sen fick hon beta lite så hon blev nöjd.

Idag blev det långritt med Stefan, Nino och Biten. Vi red på stigar och vägar som jag inte har ridit på förr men som Stefan kände till hyfsat. Kul att se lite annat!
Vi var ute ca 2 timmar. Även idag var det blåsigt så hästarna var lite på tå.
Efter det åkte jag hem och åt lite snabbt sen bar det av till Millans stall.
Dagens promenad var lite roligare. Vi började gå när det fortfarande var ganska ljust ute och nu hade jag en lampa med mej ifall det skulle hinna bli mörkt.
Millan ångade på med sin turbo-skritt och jag hade fullt sjå att hänga med. Där kan vi snacka power walk! Det var nog mer Millan som motionerade mej hehe. Jag var alldeles svettig när vi kom tillbaka till stallet!
Sen fick hon lite massage med liniment på rygg och rumpa samtidigt som hon åt hö. Tummen upp sa Millan!

Kommentera här: