Gårdagens dressyr

Igår blev det som sagt dressyr med både Biten och Nino.
När jag kom ner till ridhuset med Nino och fick se att det var uppbyggt bana för löshoppning tänkte jag först att då går det ju inte träna. Bara att gå tillbaka till stallet och sadla av.
Men vad fasen, istället flyttade jag in hinderstöden med plastband på ena kortsidan så jag åtminstonde kunde rida på en 15 m volt eller en oval volt. Vi gjorde även 8-volt där vid kortsidan.
Sen på långsidan utan hinder gjorde vi skänkelvikningar i zickzack mellan väggen och hinderstöden med plastband sen vända och tillbaka igen.
Det funkade riktigt bra ändå trots väldigt begränsad träningsyta. Nino kändes fin och efter att vi värmt upp ungefär som vi brukar kunde jag nu smyga in lite nedsittning i traven på 8-volt. Först blev han lite stressad och ville fatta galopp men efter några varv lugnade han ner sig. Duktig kille!

Jag gjorde ungefär lika med Biten fast med mer skrittövergångar på 8-volterna eftersom han inte gått så himla mycket dressyr än efter igångsättningen. Han har gått på stora böjda spår tex 20 m volter och nu blev ju 8-volterna ca 10 m.
Han känns mycket mjukare i sidorna nu och han var pigg och glad. Så himla synd att han flyttar nästa söndag. Hade verkligen varit kul att få komma igång med träningen på allvar igen.
Jag tycker det har varit jättebra att både rida Biten som redan är utbildad i dressyren samtidigt som Nino blir utbildad mer och mer.
Guldstjärna till båda grabbarna!

Invigde nya schabraket som jag köpte på Börjes i somras. Det låg riktigt bra så det var ju ett kap. Tror inte ens att det kostade 300kr?! Här är det Nino som har det på sig.

Med bling så klart ;) Glittrade mycket bättre i verkligheten!

Här är Biten i nya schabraket :)

1 Sandra SG:

skriven

så fint schabrak. Jag gillar också färgen på din sadel!

Svar: Visst är det :) Ja det är fint med brunt men mycket lämpligare med svart ;)
MalinKalin

Kommentera här: