Brrr

Brrr vad kallt det är ute nu!
Haha här sitter man och gnäller över 3 minusgrader... Hur ska det då bli sen när det är 20 minusgrader?!
Kul i alla fall att snön verkar vilja ligga kvar så det är vitt och fint. Mysigt tycker jag :)
Inte alltid så praktiskt dock.

Igår när vi red ut tog jag faktiskt fram min vinterstalljacka. Ni vet den bruna fluffiga som jag köpte på Hööks förra vintern. Den är så jäkla varm och gosig. Älskar att det är fleecefodrat på insidan av kragen!
Det blåste en hel del också så jag tog mina långa chaps som vindskydd för benen.
Hästarna var pigga och ganska tittiga eftersom det blåste så mycket så vi fick turas om att gå först.
Det blev en lugn tur med mest skritt och lite trav. Det var ju stenhårt i marken nästan överallt och så har dom inga broddar än heller.

Ikväll ska jag ut på en tur med Millan! :D
Det blir också en lugn runda.

Nino :)

1 Ida:

skriven

Det får inte bli några minus tjugo, minus tre räcker alldeles utmärkt! :(

Svar: Håller med! Jobbigt när det är svinkallt.
MalinKalin

Kommentera här: