Ridningen framöver

Ikväll blev det läktarplats för mej igen. Vår tränare Sofia red Millan och jag blev lika imponerad som vanligt :) 
Suger i mej inspiration!

Biten är tyvärr halt igen och ska undersökas av veterinären på torsdag. Troligen kommer han vila några veckor framöver så då tänkte jag passa på att dressyra lite mer med Millan under tiden Biten kryar på sig. Kanske blir det nån dressyrtävling att sikta på senare. Vi får se hur det känns. Det är ju så svårt att sitta ner i Millans trav så det får jag träna mycket på hehe. Bitens trav är väldigt mycket lättare att sitta ner i. 

Jag ska även försöka rida lite dressyr med Nino. Vi får väl se hur det går. Han är ju en gammal galoppör så det här med dressyr är ju lite nytt för honom. 
Vår tränare Sofia har ridit lite dressyr på honom några gånger men det blir ju inte alls samma sak om jag ska rida honom. Det är dessutom ganska längesen hon red honom så han kanske har glömt det hon lärde honom ;) 

I morgon blir det premiärdressyr för mej och Nino. Jag har bara ridit ut på honom två gånger tidigare så vi är ju ganska ovan vid varandra. 
Jag tänkte i alla fall att eftersom han inte kan några mer avancerade rörelser så får vi träna på en massa övergångar i skritt och trav, volter och kanske serpentiner. Det beror på hur många hinder det står framme i ridhuset. 
Ja men vi får göra lite enkla grejer och försöka få honom att slappna av helt enkelt. 
Det blir ju lite unghästridning nästan eftersom han inte kan så mycket dressyr även om han är en fullvuxen häst. 

Om jag hinner i morgon så tänkte jag knåpa ihop ett inlägg om "en dag som billackerare" till er så ni får se lite vad jag gör på jobbet. Har fått en del frågor om det :) 


Fina Millan :) 
1 Karoline:

skriven

Hon är bara för söt!

Spännande med Nino, hoppas att allt går bra :)
Men vilken jäkla otur att han är halt igen, fy så tråkigt! Håller tummarna för något litet.


Svar: Stackars lillgubben, han får krya på sig några veckor framöver.
MalinKalin

2 Sarah:

skriven

De e alltid najs o få inspo :)

Svar: Visst är det man känner sig så glad och taggad :)
MalinKalin

3 H Fransson:

skriven

Hoppas det har gått bra :D

Svar: Helt ok :)
MalinKalin

Kommentera här: