Sårig surkärring

Ja nu har jag surat i TRE dagar över mina skavsår... Jag slet ju bort dom där compeedplåstren och då hade bakterierna gottat till sig under dom och såren var skapligt infekterade och gjorde skitont. I fredags efter jobbet åkte jag till en vårdcentral i närheten som hade drop in och jag fick hjälp nästan direkt. Dom var lite bekymrade eftersom det var så pass stort område runt speciellt det ena såret som var rött, varmt och ömt. Såren tvättades och jag fick omslag med alsollösning. Fick även penicillin utskrivet ifall det skulle bli värre under helgen och så sa dom att jag även skulle åka in till akuten i så fall. Dom ritade med kirurgpenna runt rodnaden runt såren så jag lättare skulle kunna se om det blev sämre. Dom snackade även om rosfeber och sånt som infekterade sår kan leda till och det vill man ju inte ha.
Lite uppskrämd blev man ju. Jag som "bara" hade rejäla skavsår...

Rodnaden runt såren har i alla fall minskat under helgen och det är inte lika varmt och ömt heller så jag behövde inte äta nån penicillin. Tyvärr blir det ingen ridning under veckan så såren får fortsätta läka förhoppningsvis utan fler infektioner. Det är ju trots allt rötmånad...
Aja nu har jag fått gnälla av mej lite så nu ska jag locka fram glada Malin igen ;)

Porrigt värre... Här ser ni på högra benet att dom ritat med kirurgpenna :P

1 Karoline:

skriven

Nä stackars :( Hoppas att det läker fort och bra nu!

Svar: Nu är såren läkta så jag kan rida igen :)
MalinKalin

Kommentera här: