Dressyr och galoppträning

Vilket höstigt väder det blev igår. Det kändes verkligen att det var slut på semestern och tillbaka till jobbet. Lite kallare och mörkare kvällar. Fast det gör inte så mycket för jag sover bättre då ;)
Men på helgerna får det gärna vara varmt och soligt på dagarna.

Tillbaka till rutinerna igen vilket betyder måndagar = Millans dagar.
Gårdagens ridpass bestod av dressyr på ridbanan som uppvärmning med lite skänkelvikningar, öppnor och slutor för att mjuka upp lite.
Sen körde vi lite konditionsträning runt en åker 3 varv åt vardera håll. Millan tyckte det var superkul :)
Däremot kommer jag ALDRIG mer köra galoppträning i ridbyxor med silikongrip. Jag kände att det började svida lite på insidan av låren/knäna efter ett tag men tänkte att det är säkert inte så farligt men det ångrar jag nu kan jag säga. Det blev ungefär som brännsår av friktionen mellan mitt skinn, ridbyxorna och sadeln.
Vi får se om jag kan rida Nino nåt i morgon som jag planerat. Kanske borde sätta dit skavsårsplåster men det kommer lite vätska ur såren så jag vet inte...
Aja det löser sig :P

Ett glatt ekipage :)

1 Anne:

skriven

Strumpbyxor! Tyckte att det var för varmt att ha strumpbyxor under ridtightsen på Laxåritten. Det straffade sig direkt!

Svar: Ja det brukade jag ha förr också när vi skulle rida längre turer och galoppera mycket men nu tänkte jag att det "bara" var några varv på åkern och att det säkert skulle gå bra ändå. Så ska jag inte tänka nån mer gång :P
MalinKalin

Kommentera här: